logosr

updated 4:11 PM, Oct 19, 2023 Europe/Bratislava

Trnavských Jarmočných 6666 metrov 2006

  • Published in Cestná cyklistika
Cyklistický klub CK Generali Trnava dňa 9.9.2006 pripravil XIV. ročník cyklistických pretekov časovku jednotlivcov, Trnavských Jarmočných 6666 metrov. Dĺžka trate 6666 metrov je odvodená od historického zápisu v knihe Dejiny Trnavy, kde sa spomínajú preteky z 29. septembra 1896. Preteky sa konali na dobytčom trhu v mieste dnešného Špiegelsálu na tak isto dlhej trati a víťazom sa stal Augustín Vrchovský časom 11:59,2 min. V tom čase mal cyklistický klub v Trnave už takmer sto členov. Novodobá trať má štart a cieľ pred budovou Agropodniku (letisko Trnava) na Malžnickej ceste a pokračuje smerom na Malženice. Po 3333 metroch v miernom stúpaní za majerom je otočka a cyklisti po zdolaní stúpania k majeru už pokračujú v miernom klesaní až po cieľovú pásku. V prvej časti pretekov od 11:00 hod. boli v minútových intervaloch odštartovaní pretekári s licenciou Slovenského Zväzu Cyklistiky v piatich vekových kategóriách v rámci 28. kola Slovenského Pohára Masters. Celkovo sa ich zišlo 75. Cyklisti štartovali v opačnom poradí z aktuálneho priebežného poradia SP Masters. Ja som štartoval za Horváthom, čo dávalo už samo osebe nádej na úspech. Jeho totiž zvyknem dobehnúť na šiestom až siedmom kilometri a teda mám stále pred sebou bod, ktorý musím dosiahnuť. Zo štartovacieho mostíka som do jamy vyštartoval so slabším prevodom ako bolo žiadúce, ale roztočil som nohy tak, že z jamy som vybehol bez potreby preraďovať. Teraz som udržiaval točky na hrubá/15 do mierneho stúpania a slabého protivetra. Za sochou Sv. Jána Nepomuckého som skúsil štrnástku, ale iba na chvíľu. Rýchlosť cez 40 km/h ma samého prekvapovala a uspokojovala. Po prekonaní dvoch vyvýšení cesty som zbadal žltý dres Horvátha ako mizne na horizonte na vrchole stúpania. Tu som míňal v protismere Laca Duboša. Snažil som sa pridať, ale na konci stúpania som musel prejsť na šestnástku. Horváthovi chýbalo ešte 50 metrov aby mi opäť zmizol v jame pred otočkou. Na 400 metrovej rovinke fúkalo trochu viac, ale roztáčal som to v snahe čím skôr preradiť na ťažší prevod. Dolu kopcom som vôbec neoddychoval pretože Horváth práve vbehol do zatáčky za stromy. Horvátha som míňal približne sto metrov od otočky.

Na otočke som si dal pauzu asi trochu viac ako by sa patrilo, pretože usporiadateľ na mňa volá: „No pridaj, pridaj“! Po rozbehnutí sa Horváth práve zdolával stúpanie za značkou tri kilometre od cieľa. Stúpanie som vybehol slušným prevodom a prekvapivo bez bolesti v nohách. O chvíľu som prekonal štyridsiatku a vidím, že Horváth sa prvý krát obzrel. Bolo vidieť že ide o život. Tak ide vždy, keď chce aby som dosiahol dobrý čas. Aby mi v cieli nenadával, išiel som aj ja čo to dá. Postupne som ho dobiehal. Predbehnúť sa mi ho podarilo až na konci jamy, na začiatku stúpania do cieľa. Tým že som mal dolu vysokú rýchlosť, vybehol som stúpanie ako nikdy predtým. Môj dosiahnutý čas 09:44,39 min. (41,06 km/h) je o päť sekúnd horší ako minulý rok, ale i tak znamenal prvé miesto v kategórii veteráni C“ nad 50 rokov. Najväčí súper, typický časovkár Laco Fábry 09:50,08 min. (CK Nitra) išiel túto trať prvý krát a v cieli povedal: „Ja som po príchode do cieľa mohol ísť rovno na štartovací mostík a ísť ešte raz. Neuvedomil som si, že je to také krátke“. Tretí skončil tímový kolega Ozogán 09:55,72 min. Vedúci jazdec SP Masters v našej kategórii skončil šiesty.

Predpísanú trať najrýchlejšie prešiel triatlonista Kristl FILÍK (CK Červený Rak B. Bystrica), súťažiaci v najmladšej kategórii muži B“. Jeho dosiahnutý čas 08:34,65 min. znamená priemernú rýchlosť 46,63 km/h a vylepšenie traťového rekordu Mária Vargu (Dukla Trenčín ) z roku 1996 o 1,5 sekundy. Nový rekordér prevzal z rúk organizátorov vypísanú odmenu 500,-Sk. V ďalších kategóriách sa na najvyšší stupeň postavili: veteráni nad 30 rokov Mário Kurnický 09:08,13 min. (CK Piešťany), veteráni nad 40 rokov Marián Valášek 08:44,05 min., veteráni nad 50 rokov Marián Hlbocký 09:44.39 min., (obaja CK Generali Trnava), veteráni nad 60 rokov František Ostracký 09:49,37 min. (CK Piešťany).

Druhá časť pretekov od 12:15 hod. bola určená pre verejnosť. Pre 97 cyklistov sme ako organizátori vypísali súťaž v siedmych kategóriách: školáci do 13 rokov, dievčatá do 17 rokov, chlapci do 17 rokov, ženy, muži do 39 rokov, veteráni od 40 rokov a veteráni od 50 rokov. Pre prvých troch v každej kategórii boli pripravené medaile, cyklistický dres, svetlo na bicykel predné a zadné. Preteky pre verejnosť však nemohli byť vyhodnotené, pretože rozhodcovia zo Slovenského Zväzu Cyklistiky nedodržali štartovaciu listinu, a zachytené časy v cieli nebolo možné priradiť k časom štartov. Preto boli ceny medzi účastníkov rozdelené losovaním.

V rámci I. ročníka Majstrovstiev Slovenska Energetikov pretekalo dvanásť cyklistov, zamestnancov spoločností Enel-SE a JAVYS. Poháre za prvé tri miesta si odniesli Marián Hlbocký 09:44.39 min. (EBO), 2. Miloš Gežo 10:08:87 min (JAVYS), 3. Miroslav Ferech 11:02.23 min. (EBO).

Najstarším účastníkom pretekov bol osemdesiatročný cyklista Alfréd Selčan 16:29,03 min. (CK Generali Trnava). Dcéra víťaza v kategórii Vet. A“, trojročná Terezka Kurnická z Nového Mesta n/Váhom bola zasa odmenená ako najmladší účastník. V doprovode maminy absolvovala celú trať. Do záverečného tridsať metrového stúpania jej už veľa síl nezostalo a tak svoj bicyklík do cieľa dotlačila. Na záver sa takmer polovica účastníkov potešila výhre v tombole.

Záverom. Ako usporiadateľský klub sme sa snažili napraviť chyby z minulého ročníka, ktoré nám boli vytknuté prispievateľmi na tejto web stránke. Vzorom nám boli aj usporiadatelia časovky do vrchu v Neštichu. Nedokázali sme ale zabezpečiť to najdôležitejšie pre cyklistu-pretekára: zmerať účastníkovi čas a rozdať výsledkovú listinu. Preteky boli súčasťou kalendára SP Masters a SZC vyslal päť rozhodcov. Tí striktne dbali na nosenie prilieb aj od účastníkov verejného preteku. Keď niekoho nepustili na trať, posunuli celé pole štartujúcich a nespravili o tom záznam. Niekoľko krát nedodržali štartovnú listinu a časy v cieli nebolo možné priradiť k správnym časom štartu.

Marian Hlbocký    

Add comment

Banner new