Logo

Ako jazdiť na hrádzi

Už som toľko kilometrov natočil na hrádzi, hádam by sa patrilo k tomu čosi dodať. :-)

Doteraz som nemal vážnejšie problémy s korčuliarmi, turistami, motorkármi či priamo bikermi. Ale počul som už všelijaké príhody. Najčastejšie sa týkali práve bikerov. Niekto si ide zajazdiť a ktosi sa za neho hákne. Kedysi mi to vadilo ale teraz mi to už je jedno. Doteraz som nepochopil, prečo mi to vadilo. Tiež nechápem, prečo to vadí iným. Na nete sa bikeri predháňajú v zoznamovaní sa a pritom na hrádzi je toľko možností sa dať do reči s tichým spoločníkom :-)


O inom som chcel. Na hrádzi je na jar s pribúdajúcimi stupňami na teplomeri čoraz viac korčuliarov. Väčšina s pochybným štýlom a kondičkou ale aspoň sú to kočky. :-) Takže:

1. Treba viac-menej predvídať, čo sa deje vpredu a v prípade, že idú dvaja či traja vedľa seba, je dobré vopred zapískať alebo nejaký iný signál. Nech sa upracú nabok. Ak nereagujú, treba spomaliť. Potom si môžeš zanadávať. :-)
2. V prípade, že je na hrádzi "celá rodinka", spomaliť. Pohyb malých detí je nepredvídateľný. Ani ich korčule či bicykle do poslednej chvíle netušia, kade pôjdu. :-)
3. Je dobré sa nerozťahovať na celej šírke cesty. Korčuliar, cyklista, turista alebo debil, snaž sa držať pravej strany cesty. V princípe je aj tak úspornejšie sa pohybovať v rade. Pokecať si môžete aj pri pive.
4. Pri predbiehaní pomalších sa obzri najprv dozadu, či môžeš. Aj teba môže v tej chvíli niekto predbiehať. Napríklad ja. :-))))
5. Ak stretneš kamoša v protismere, môžeš si pokecať ale snažte sa pritom neobmedzovať ostatných a presuňte sa nabok.
6. Pobyt na hrádzi po 18 hodine predpokladá dojazd za šera v horšom prípade za tmy. V obchodoch predávajú za facku blikačky, ktoré stačí pripnúť na nohu či ruku a zapnúť. Bikeri by mali mať aj blikačky vpredu bielej farby. Zrážka kohokoľvek s čímkoľvek v tme dopadne oveľa horšie ako za bieleho dňa.
7. Zober si nejaké peniaze na pivo alebo jedlo ak ideš na dlhšie či ďalej ako po rampy/Čuňovo. Pri hrádzi varia celkom dobre v okolitých dedinách v rôznych reštikách.

Korčuliari spravia dobre, ak si vyberú na hrádzu vhodné kolieska. Ďalšie rady sa týkajú skôr cyklistov ako korčuliarov. Hrádza nie je kolečko a nie je imúnna vplyvom počasia - teda vetra. Prvé čo si treba na hrádzi všimnúť, odkiaľ fúka vietor. Podľa toho si treba rozdeliť sily. Ak fúka do chrbta, (to sa pozná ľahko - ide to ľahko a nemusí to byť len dobrou kondičkou :-) je vhodné zvoliť mierne až pohodové tempo. Inými slovami, ísť na 60-70 percent výkonu. Zvyšok síl sa zíde pri návrate a aj celkový pocit z jazdenia bude lepší. :-)

Posledná rada na záver. Treba si dávať na hrádzi celý čas pozor. Každý čelný náraz bude zaručene bolieť. Už dvaja trochu lepší korčuliari idúci proti sebe si dokážu poriadne ublížiť. O cyklistoch nehovoriac.

sportreport.sk