SportReport AŠK Pezinok
Log in
updated 8:36 PM CEST, Jul 2, 2019

Neštich 2010

  • Published in Cestná cyklistika
Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne
 

Na štartePôvodne som uvažoval, či by som nešiel radšej na časovku na Malú Smrekovicu pri Ružomberku, ktorá sa konala tiež v tomto termíne. Ale ako zlenivelého „blaváka“ ma odradila okrem 13-éčkového štartovného aj predstava, že kvôli hodine šliapania do kopca zabijem celý deň a miniem kopec peňazí aj cestovaním hore-dole. Ale asi to ešte raz prehodnotím keď budem v tom čase niekde nablízku.

 

Na štart som dofrčal autom medzi prvými ale poprosil som, nech ma prihlásia ako 50 štartujúceho, nech mám dostatočnú rezervu sa vrátiť domov pre bike a prísť na štart zahriaty a rozjazdený.
Tak sa aj stalo. Prišiel som, pokecal som s parťákmi, či budú atakovať čas alebo čo. Pár sa ich vyjadrilo, že si len idú checknúť kondičku na sobotné Makado. :-)
Štartovať som mal ako 50 v poradí s časom 10:25. Keď som videl, aký má štartér premakaný systém štartovania, tak mi bolo jasné, že dnes sa presného času od organizátorov nedočkám, tak sa pre istotu odmeriam sám s Polarom.

Štartovalo sa v 30 sekundových intervaloch. Ale štartoval to tak, že odštartoval, resetoval na svojich zlatých hodinkách sekundovku a odpočítaval ďalšieho. Lenže tento mánever nebol bez straty času ale trval niekde v intervale 0-3 sekúnd. Tieto sekundy sa navyše aj kumulovali, takže ja so štartovým poradím som už automaticky štartoval asi s polminútovou stratou. ŠtartérTí čo išli po mne, ešte viac. Presne táto istá chyba sa stala na tejto časovke pred dávnymi rokmi aj Cykloslovakistom. Dostal som sa teda na radu a čakal. Čakal na nejaké odrátavanie 5-4-3-2-1. Ale nič, len „ideš“. Tak som šiel. Odklepol som si štart na Polare a vyrazil.

Kilometrov v tejto sezóne mám biedne málo, tak som zvolil opatrnú jazdu s rezervou. Prvá zákruta doprava, držím tempo a kľud. Druhá zákruta doľava a vyzerá to dobre. Vládzem dýchať.
Posledné metreZaujímavé, začínam mať pocit, že som na normálnej ceste a nie na lesnej ceste so zákazom vjazdu pre motorové vozidlá. Už ide oproti mne tretie auto. A to sa na štarte len tak hemžilo všelijakými autami, dodávkami... Obieham dvoch horákistov a doťahujem ďalšieho pretekára. Samozrejme ide oproti ďalšie auto.
Za altánkom už bolo jasné, že najťažší úsek je za mnou, takže môžem aj trošku viac zakúriť pod kotlom. Odbočiť na Košariská sa nedalo, dával tam pozor týpek na motorke a konáre na ceste.

ImageNa dlhom tiahlom stúpavom úseku som začal premýšľať, ako to, že ma ešte nikto nepredbehol. Asi som sa dostal do dobrej skupiny. Žiadny žiletkár predo mnou ani za mnou. :-) Paráda. Krátky zjazdík a záverečné finále do cieľa. Išlo to pomaly ale aspoň som mal čas premýšľať, čo za systém majú na časomiere, že dokáže eliminovať to ledabolé štartovanie. Nič, len označili čas príchodu. Tak to som zvedavý, aký čas sa im podarí vyčarovať. :-) Mne Polar hlásil 25:58 čo som aj zahlásil časomiere. Nevadí. Počkal som na zvyšok partie a Rasťo poznamenal, že aj on si na štarte všimol, aký má štartér systém. Presne to isté, čo sa podarilo kedysi „slovakistom“. Išiel im na na časomieru povedať ale nemal som z toho pocit, že by chápali nejaký problém. Možno aj áno. Tak sme sa pobavili a počkali na Jara. A odtiaľ už len dole na Biely kríž.

Cieľova čiaraTam sme si dali kofču, párky, klobásu, guláš a hodili reč so známymi. Karol sa mi posťažoval, že to chcel dať pod 20 minút ale pripustil, že dnes sa išlo veľmi dobre. Počasie vyšlo parádne. Nebola ani zima ani hic, nepršalo, tak čo viac si priať? Na predbežnej výsledovke som mal čas 26:33.

Prvá cenaTrošku mimo. :-) S výsledkami to dnes nevyšlo, ale to mi až tak nevadí, to sa stáva. Na bedňu sa stále nechytám. :-))). Viac by to však mohlo mrzieť organizátorov, že si kazia dobré meno na úplne základných veciach. Nielen poctivo každému pretekárovi odmerať presný čas, ale aj dbať na dodržiavanie vlastných pravidiel súťaže. Pretože klasifikovať pretekára, hoci aj vlastného člena, ktorý došiel do cieľa bez prilby, to sa jednoducho nerobí. Povinnosť mať na kokose prilbu majú v pravidlách. Buď nech ho diskvalifikujú, alebo nech zrušia povinnosť nosiť prilbu počas celej trasy pre všetkých. Jedno alebo druhé. Veď práve organizátori by mali ísť v tomto príkladom.

V oficiálnych výsledkoch som si našiel čas 26:03, a to už viac blížilo môjmu meraniu. Môže byť. :-)

contentmap_plugin

Pridať komentár

  1. Zažili sme
  2. Vyskúšali sme
  3. Pochodili sme
  4. Organizujeme

Beskyd Tour 2019

Cestná cyklistika 29-06-2019

Toto boli moje úplné prvé preteky v Čechách a ešte pred štartom začali celkom zábavne. Nechcelo sa mi skoro ráno vstávať a cestovať, preto som do Bílej v Beskydoch prišiel už o&nbs...

BA-Jasná 2019 a cesta nazad

Cestná cyklistika 15-06-2019

Tento rok bol na prípravu o dosť horší ako minulý. Relatívne teplý apríl vystriedal daždivý a studený máj. Jazdil som tak často ako sa len dalo. Len málokedy nepršalo. A ak nepršalo, tak fúkal stude...

Leitha.Berg Radmarathon 2019

Cestná cyklistika 10-06-2019

Keď som si bol pred týždňom v sobotu poobede pre štartovné číslo na St.Pöltnera, stretol som pred vchodom aj kamaráta Edmunda, usporiadateľa týchto pretekov. Poznám ho už roky a za to, že mu...

Garmin Edge Explore – predurčený pre cyk…

Športovec používa HW SW 10-01-2019

  Garmin Edge Explore je zjednodušená a zmenšená verzia vlajkovej lodi Edge 1030 a je pokračovateľom línie cyklopočítačov s navigáciou v podobe modelov Edge Explore 1000 či...

Test Garmin Edge 1030 - 3. záverečná čas…

Športovec používa HW SW 16-09-2018

Pokročilejšie funkcie, trénovanie, tréningové plány, segmenty Najväčším pokrokom Garmin Edge 1030 voči predchodcom je v oblasti moderovaného tréningu a automatického merania  a vyhodno...

Test Garmin Edge 1030 - 2. časť

Športovec používa HW SW 14-08-2018

Navigácia a jazdenie podľa plánu Nemohla by to byť GPSka, keby nemala bohatú škálu navigačných možností a funkcií. Všetky tieto funkcie prebrala z bývalej vlajkovej lode Garmin Edge 1000 ...

Profil stúpania Železná studienka - Hrub…

Kopce profily 14-02-2015

Alternatívne asfaltové stúpanie v bratislavskom lesoparku. Až po Kačín ľahké a vhodné aj pre menšie deti. Do druhej kategórie je zaradené kvôli záverečnému stúpaniu na Hrubý vrch.  ...

Profil stúpania na Kamzík

Kopce profily 31-10-2014

Známe a relatívne rušné asfaltové stúpanie z centra mesta až takmer k vysielaču na Kamzíku, čo viac dodať...  ...

Profil stúpania Pekná cesta

Kopce profily 07-09-2014

Známe asfaltové stúpanie z Krasnian (Rače) na hrebeň Malých Karpát a Bratislavského lesoparku. Charakteristické je svojim veľmi strmými úsekmi. Touto cestou sa dostanete na sieť spevnených ciest v les...

Propozície 2019 Časovky Ivana Červenku n…

Propozície 30-05-2019

Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdolať nástrahy tohto kopca.   Cyklistick...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 29-07-2018

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Rok 2018 dopadol nasledovne...  

Propozície 2018 Časovky Ivana Červenku n…

Propozície 21-03-2018

Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdolať nástrahy tohto kopca.   Cyklistick...

next
prev