Neštich 2001

CitrónTak a je za mnou ďalší ročník časovky do kopca z Neštichu na meteostanicu Malý Javorník. Tento rok som mal vcelku bohatú sezónu tak som bol veľmo zvedavý ako sa prejaví na čase. V kútiku duše som ale vedel, že mi už akosi dochádza para. Vo štvrtok som si dal testovací tréning z Krasňanskej Peknej cesty (tá križovatka vedľa intráku či slobodárni či čo to tam je) na Biely kríž. Nešlo sa mi veľmi dobre čo len potvrdzovalo moju mienku, že to s mojou kondičkou nie je vôbec ružové. Spravil som to za 30 minút. Síce je to niečo cez 8 kilometrov ale zato viac úsekov, kde sa dá aspoň trochu vydýchať. Hlavne ten úvodný stupák od vojakov popri chatkách a záhradkách až po horáreň mi dal nepríjemne zabrať. Jaksi som nemohol chytiť dych na tom miernom kúsku popri horárni. No nevadí, tak som to spravil za 30 minút. Kedysi som to urobil asi za 37 minút a skákal som od radosti ako blcha.
V piatok som si nahodil tie svoje slávne supersliky. No čo, keď už ich mám, prečo by som ich teda nevyužil, no nie? Cez noc pršalo a ani ráno nevyzeralo uspokojivo. Hmla a vlhko. Kukol som si na webke radarové snímky a zistil, že hlavná oblačnosť sa už dávno roztrhala kdesi nad čechmi a severnými slovákmi.

fTakže ide sa na vec. S Jurom sme sa dohodli na stretnuti pred jeho barakom. Akurát sa mi podarilo sa strepať na klzkej mokrej zámkovej dlažbe pri pošte vďaka mojím plášťom superslikom. Bok a lakeť mám oškretý a udretý. Ale som provozuschopný. Ideme spolu v rámci rozcvičky smerom na Biely kríž a odtiaľ dole do Neštichu. Celkom dobre nám to šlo. Spotil som sa teda výdatne. Za Bielym krížom dobieham a predbieham Cykloducha. Nezastavujem a snažím sa čo najviac sa usušiť po tom výstupe. Nakoniec sme sa zdarne dostavili na štart. Už to tam bežalo v plnom prúde. Postupne sme sa poprihlasovali a čakali na svoje štarty. Hodím pár slov s Rasťom, Romanom, aj Marošom ktorému vraj v minulej časovke po kilometri došli sily. :-). Vývoj počasiaHádam mu dnes dôjdu až za cieľom. Okolo 9:45 sa spustil veľmi jemný dážd. Skoro ako Rasťo v SMS vravel. Odkiaľ má tie informácie, sakra? Presne o 10:00 odštartovali časovku a ako prvá nastúpila len 4 ročná nádejná bajkerka s vymakaným bajkom. Mnooo, bral by som. Ale asi by mi bol malý. Po nich v 30 sekundových intervaloch ďalší pretekári. Okolo 10:15 prestáva pršať a začína sa veľmi zvoľna vyjasňovať. Rasťovi sa prešmyklo koleso a tak trošku zmrvil štart. Ešte lepšia bola Zuzana alias Cykloduch. Odštartovala s najťažším prevodom z čoho bolo úplne jasné, že sa takto ďaleko nedostane. Po nej Juro a išiel pekne rezko a svižne. Dopil som horúci čaj ktorý nám doniesol náš kouč a išiel sa pripraviť na štart. Nahodil som si prevody a pristavil sa pred štart.

Na štarte mi prekĺzlo koleso ale ustál som to. Začínam pravidelne zaberať. Po ľavej strane ma povzbudzuje náš kouč a Marek tak, ako som im to nariadil. :-) Grááácias. Šliapem do tej prvej zákruty doprava a pozerám sa, či ma niekto nedobieha. Fajn, zatiaľ nikto. Minule ma zdepkošili po túto zákrutu tuším hneď dvaja. Teraz sa kopec zmierňuje a prehadzujem rýchlejšie prevody. Vydržím do nich dupať až za druhou zákrutou doľava. Tam to znovu začalo byť tuhé, aj asfalt sa pohoršíl tak znovu na stredné prevody. Na nich aj zostávam. Cesta je čím ďalej tým horšia. Na jednom úseku dokonca farbou namaľovaná úzka cestička zachovalého asfaltu. Za ním ma predbieha 68. Nooo, dobrý je. Maže si to celkom rýchlo. Akurát nechápem, prečo sa mi aj nevzďaluje tak rýchlo. Asi o tristo metrov ma predbieha tuším 71. Sakra, to som tak spomalil? Prdlajs, idem vyrovnaným tempom, nič sa nedeje, takže šliapem ďalej. Už si začínam trochu cítiť nohy. Zatiaľ je to dobré, kým vládzem dýchať tak sa to ešte dá. Za 4 kilometrom dobieham Cykloducha ako si to štráduje uvoľneným štýlom hore. Ťažký pohoďák. :-) Ešte Jura kdesi dobehnúť. Síce mám asi 5 minútové manko ale viem, že je to príliš veľa aby som ho dobehol, až taký pomalý zase nie je. Dole ide Juro Haluška ktorý to už má za sebou a povzbudzuje do šľapania. Aspoň mu zamávam, nevládzem hovoriť. No, konečne vidím na GPS, že sa blíži altánok čo znamená, že o chvíľu bude miernučký stupáčik a hneď dolekopec kde sa budem snažiť dohnať kyslíkový dlh. Práve prichádzam k prvému vrcholu. Asi dobieham nejakého bajkera. Ale nevyzerá, že by mlel z posledného. Bude to fuška ho dobehnúť. Zjazdujem dole a po odbočení doľava vidím, že ho na tomto kopci určite predbehnem. Dobieham ho v prvej tretine a postupne zrýchľujem viac a viac. Do posledného klesáku už idem asi 47 km/h. Teraz ostrá zákruta doprava, trošku spomalím, (v hlave sa mi mihne ranný pád pred poštou) a radím znovu stredné prevody 2-4 za bránou 2-3 a na nich už ostávam. Za zákrutou vidím Romana a z posledných síl pýtam pomoc nech ma potlačí.
Víťaz"No určite, pekne si to vyšlap sám!" :-)
No to ti teda ďakujem. Do cieľa vchádzam a počujem časť času príchodu.
"58:??".
Výborne, takže to bude čas pod 30 minút. Juro aj Rasťo už sú hore a fotia ma ako vypľúvam dušu. :-)

Takže mám dojazdené, ešte sa vydýchavam a čakáme ešte na Cykloducha. O chvíľu príde ale rozhodne nie taká upachtená ako ja. Po chvíli ideme dole a hodím ešte reč s Romanom ale iba krátko lebo hlási časomeračom čísla práve prichádzajúcich pretekárov. Tak aby som ho nerušil. Idem nižšie a dole pod bránou stojí Juro Malatín. Tak zastavujem a kecáme o časovke, Dubničáku. Pýtam sa ho, či tie jeho defektové zážitky z maratónov nie sú výsledkom zlej techniky jazdy alebo čoho. Vylučuje to s tým, že vraj sa rozprával s viacerými maníkmi a zhodli sa v tom, že používa zlé duše a aj jeho váha má čo hovoriť kolesám. To už prijímam ako dobrý dôvod. Ešte chvíľu kecáme a padám dole do depa kde sa poriada vyhodnotenie, tombola, pivo a kto chce aj párky. Celkom fajn to miesto. Čudujem sa, že to doteraz nikoho nenapadlo robiť vyhodnotenie tam. Na to, aká bola na štarte upršaná nálada je tu parádna pohoda. Aj speaker už ožil. Na štarte bol horší ako prezident Husák pri novoročnom prejave. Ale teraz je už vo svojej koži takže OK. Po tombole v ktorej som si ako obvykle ani nepípol bolo vyhlasovanie výsledkov. Najprv ženy, potom muži starci :-) a nakoniec hlavná kategória.

PódiumČo dodať na záver?
Začiatkom školského roka je to celkom fajn bajkerská akcia. Na nič bombastického sa to nehrá a predsa je to celkom pekne strávený poldeň. Škoda toho z roka na rok sa horšiaceho asfaltu. Ale ako sľúbili organizátori, pracuje sa na tom, aby aj klub Cyklo Slovakia mal podobnú trať, akú si postavil Dodo Studenič na pezinskú Babu. Obávam sa však, že veľkú zásluhu na očividne miznúcim asfalte majú hlavne a predovšetkým motoristi, ktorí si tadiaľ skracujú cestu do Borinky, Stupavy či kam. Ak sa tam položí nový asfaltový koberec, už vidím, ako sa frekvencia motoristov zvýši, hoci tam nemajú čo hľadať. Pár náhodných kontrol policajtov nepomôže, pretože majú zatiaľ výnosnejšie ryžoviská v meste. Jedine keby si lesáci vstúpili do svedomia a začali za sebou zamkýnať rampy aby sa do lesa nedostal len tak hocikto. Presne tak, ako som to videl počas jazdy na cyklomaratóne v Dubnici, na Horalovi prípadne aj na cyklodovolenke v Liptovskom Mikuláši. Na týchto vodičov dopravné značky nezaberajú, jedine rampy na zámok. Tak, to by bolo asi tak všetko, zlepšil som si svoj čas z minulého roku o minútu aj dačo. Možno sa to zdá málo ale treba povedať, že na necelých 7 kilometrov je minúta dosť. To je zhruba zlepšenie o 200 metrov. Nabudúce sa vynasnažím dosiahnúť čas do 24 minút ale už teraz cítim, že to také jednoduché nebude ako si tu len tak z pasie napísať. Ale ktovie, keď som sa zúčastnil prvýkrát tejto časovky mal som čas 25:49. Iba o 29 sekúnd lepšie ako v tomto ročníku. Uvidíme o rok ako sa mi bude dariť. Uvidíme sa tam?