MTBO Bratislava Koliba 1.5.2003

• Published in Orientačné športy
Romanov štartKeď som dostal dávnejšie pozvánku na ďaľšiu MTBO akciu, v podstate som neváhal. Akurát v prípade lejaku by som nešiel. Aj na to spočiatku vyzeralo ale pomaly sa mraky začali trhať a tak som sa obliekol a vydal na cestu. Ledva som stihol prísť načas na registráciu. Už ma všetci známi podpichovali čo meškám. Malo to však nevýhodu, keďže nevlastním mapník musím si ho požičiavať a už sa minuli. Tak som vyfasoval aspoň obal na mapu. Potom som trošku zaškoloval nováčika v MTBO Dušana Veselého o čom to vôbec je ale asi moje argumenty v prvom kole nezabrali a tak mierne neistý sa prihlásil na náborovú trasu. Možno aj spravil dobre lebo štartoval s trekkingom. Potom sme sa pomotali v priestore cieľa a šli na štart. Ja som mal štartovať až v 62. minúte tak som sa aj dosť nudil a nakoniec špekuloval ako upevniť mapu.

Konečne prišiel čas aj na môj štart. Tesne pred ním som sa rozhodol že si uviažem mapu na rajdy s gumičkou. Hmmm predsa len bez mapnika to nie je ono. Ale už sa musím sústrediť na mapu lebo štartujem

1 - Vyrážam mierne do kopca ale keďže som nemal pred nosom mapu musel som zastaviť na prvej križovatke a loviť mapu uviazanú na riaditkách. Presvedčil som sa že musím ísť smerom k cieľu a za ním doľava. Prichádzam na ďaľšiu veľkú križovatku. Zasa musím zastaviť, zasa sa naťahovať s gumičkou - skúšam to inak - snažím sa zapamätať cesty a odbočky. Komplikuje mi to ešte fakt, že nemôžem si mapu natočiť v smere jazdy, ale hádam sa dajako vymotám. Treba doprava, doľava, na kopci dolu a doľava a som na méte.... Aj tak činím. Teda zjazdík to je parádny - prídem na rázcestie a pozerám.... Lampión nikde. Idem hore - nič. Idem dole - nič. Fííha, čo to je. A čo tu robí ten potok. Pozrel som do mapy - tu potok nemá byť. Gumička mi zabraňuje natočiť mapu ale aj tak si všímam že som zle. Aha - ešte je tu elektrické vedenie - jááááj teraz musím ísť naspäť tou strminou. Tak vyrážam a tlačím bike. potom naveľa nájdem prvú métu a vydychujem. Konečne. Doma zisťujem že som si nadišiel 8 minút. no paráda. čas 16.37 vzdialenosť 2.4km

Maťo Pilka študuje mapu2 - Už nesmiem chybovať, vravím si. Plán je jasný, hore do kopca, kúsok dolu, odbočiť na široku cestu k červenej značke a po nej až po Tri Duby a dolu k trojke. Tak sa vydriapem na kopec, no radšej zastavím lebo nevidím na mapu nech nespravím blbosť. Zase ma rozčuluje že si nemožem natočiť mapu tak nakláňam hlavu. Dobre som, teraz dolu na širokú cestu a zatočiť doľava. Odkladám mapu a vyrážam. Bike sa rozbehne dole ja míňam nevýraznú odbočku a letím dolu. Preletím odbočku - to nevyzerá na to - aaaa teraz asi je tá odbočka. Točím doľava ale zrazu sa predo mňou otvorí les a ja mám výhľad na mesto. A toto čo má znamenať??? Načisto nechápem, to kde som. Pozerám zúfale do mapy - kde som mohol zísť z cesty. a kde som to vlastne? Tak teraz som parádne zakufroval. Kam teraz. Zbadám modrú značku a stúpam. Kruci neviem kam to ide a mám pocit že idem smerom k vysielaču ale tam nechcem. Zastavím a skúmam. Tak to mám za to že som bol lenivý si zakúpiť mapník. Už sa nedokážem ani vrátiť späť lebo si nepamätám odbočky. Ok, nasadám a vyberám sa dakde hore, musím doraziť niekde kde to spoznám. Na pretekanie som rezignoval, hlavne si nespraviť hanbu a treba nájsť cestu. Aáá vidím Roba Juhása - pristavuje ku mne a nadáva že zablúdil - ja mu oplácam že ja vôbec neviem kde som. Uškrnie sa a ukáže mi prstom na krížik na mape ktorý som tam dokreslil. Tak takto je to! Už teraz viem kde sm blúdil. Mal som hneď pri tej nevýraznej odbočke zatočiť vpravo. To ten mapník. Keď nemám mapu pod nosom tak robím chyby. OK a teraz zmena. Kašlem na obal, mapu si preložím a držím v ruke a natáčam v smere jazdy. Síce nemôžem ísť rýchlo ale isto. Odvtedy som mal trasu pod kontrolou. Ale za akú cenu.. Ukľudňujem sa tým že idem po červenej značke a radšej ani neskúšam optimalizovať trasu. Tak konečne Tri Duby, doprava dolu - veď to tu poznám z augusta. Tak zasa mi začína naskakovať sebavedomie. Stretám ďaľšieho orienťáka čo trošku stratil orientáciu a už mu hovorím správnu trasu. vyráža za mňou a métu nájdeme v pohode. Blúdil som cca 18 minút. čas úseku 38:30 vzdialenosť 5.1km

Malatinovci3 - Pozerám do mapy - teraz je to jasné - tou uzučkou cestou ako v auguste. Nasadám a za mňou aj dočasný spoluorienťák. Trošku hľadám ten chodníček a už som na ňom. Rozkrúcam to ale mám problémy s karovaním lebo v ruke nešikovne držím mapu. Aj som pri prekonávaní potôčika hodil tigra. Nasadám a pokračujeme. Na poslednú chvíľu som zaregistroval odbočku k ďaľšej kontrole a o chvíľu ju mám orazenú. čas 11.29 vzdialenosť 2.2km

4 -Konečne to odsýpa. Ale musím sa napiť. Biker už vyráža ale nie je kde zablúdiť. Treba nahor a doľava. Na kopci ho vidím ako si kontroluje polohu. Skonzultuje to so mňou, ešte sa pokocháme výhľadom a ideme. Niekto nás predbehol. Skúšam sa ho chytiť ale mám problémy s brzdením keďze stále držím mapu. Vidím že chalan ide naisto a idem za ním. Zákruta doľava a dolu a 4rka je moja. čas 9.38 vzdialenosť 1.9km

5 - Dávam si ďaľší dúšok a študujem mapu. to blúdenie ma vysililo a uvažujem nad alternatívou s vrstevnicovou ale kľukatou cestou. To už ma opúšta aj môj spolujazdec. Nevadí. pomaly vyrážam a rozhodol som sa že po Tri Duby pôjdem po červenej a potom zabočím vpravo. Krásny uzučký chodník až sa z neho vytešujem. Už aj mapu držím lepšie tak to ide. Asi som urobil dobre lebo spolujazdca som videl prichádzať keď som ochádzal zo 6tky. Prifrčím na tabuľu pod Chlmcom a zatočím vpravo. Tam je piata méta. čas 9.20 vzdialenosť 1.9km

6 - Vrstevnicová cesta sa osvedčila - pokračujem po nej. O chvílu som na asfaltke na Kamzík. Este si skrátim zákrutu a potom idem po asfaltke. Keďže som cestár chytám rytmus a možem si všetko premyslieť. Tak preteky sú už pasé už len treba prísť do cieľa a zbytočne neblúdiť. Mrknem očkom po mape, no odbočím k Expu a pôjdem poza West. Tu je žltá značka ale z nej odbočím. Musím si kontrolovať cesty lebo tu je hustá sieť a ja už nechcem kufrovať. Dobre, nepoblúdil som a cez menší kopček najprv nahor a potom pekne dolu zjazdom prichádzam na šiestu kontrolu. Som tu prvý krát v živote a chvíľu sa kochám krásnym výhľadom na Dunaj a Bratislavu. Ešte sem prídem sa dakedy pokochať. čas 19.22 vzdialenosť 3.3km.

Roman v cieli7 - Trošku som sa odkoncentroval lebo som si vybral najprv cestu nahor naspäť a potom doprava chodníčkom okolo vysielača na Somársku lúku. Ďalej to už bolo jasné a ani som nepoblúdil;-) Lepšia varianta asi bola ako spravil Roman - na 6tku a aj z nej šiel asfaltkou a potom vrstevnicou naspodku mapy. čas 12.02 vzdialenosť 2.4km

8 - To sa už nedá poblúdiť. Aha, teraz idem cestou čo som predtým blúdil. Kruh sa uzavrel;-) ale teraz viem kde som. Po zvážnici som šiel takmer až na asfaltku a potom nahor ku kontrole. Odtiaľ len kúsok do cieľa a konečne to mám za sebou. čas 7.56 vzdialenosť 1.5km

Polar mi ukázal celkový čas 2:04:50 a vzdialenosť 20,6km. Teda žiadne parametre s ktorými by som sa mohol pochváliť. Nakoniec si môj skalp zobral aj Roman Kučera k čomu mu gratulujem!

Resume: Aj napriem môjmu neúspechu výborná akcia s pekným počasím. Mapa mala drobné chybyčky ktoré mi tiež napomohli k blúdeniu ale nedávam to tomu za vinu. Prídem aj nabudúce a už som spravil prvý krok - kúpil som si mapník.