MTBO Kačín 4.5.2003

• Published in Orientačné športy
JurajPo nezdare na Kolibe som sa rozhodol zaradiť do svojho termínovníka aj MTBO na Kačíne. V sobotu bol psí čas tak som nešiel, ale v nedeľu sa vyčasilo. Bolo krásne počasie a tak som prišiel. Navyše to bola pre mňa novinka - voľný výber mét, čo som ešte nešiel a veľmi som bol zvedavý ako to bude vyzerať. Prihlásil som sa už v piatok a tak som si mohol vybaviť formality v nedeľu pred štartom. Dostal som aj dobrú štartovú pozíciu v 44. minúte a pretože neznášam na niečo čakať som bol rád. A navyše, mal som už mapník a tak som vedel že trapas z pred pár dní sa bude len ťažko opakovať. Čoskoro dorazil aj kolega Roman a ďaľší známi a tak chvíle pred štartom utekali príjemne rýchlo.

S Romanom sme šli na štart trošku skôr - reku odkukáme ako sa robí scorelauf (voľný výber mét). Jednotlivý pretekári viac či menej sa zdržali tým že si značili do mapy správne postupy aj za cenu straty času. OK, tak teória je jasná. Roman štartoval kúskok predo mňou tak som ho ešte pofotil a prichystal sa na štart. Tak a došlo aj na mňa. Najprv vynulovať čip, trošku počkať a potom si vybrať mapu a odštartovať. Prihlásil som sa do kategórie Open čo som pri prevzatí mapy považoval za chybu. Keď som zbadal rozmiestnenie kontrolných stanovíšť bolo mi jasné že to ťažké nebude. Pritom som sa tešil na zapeklité voľby kam skôr ísť. No nevadí. Beriem do ruky fixu a kreslím si postup. idem najprv do Záhorskej, potom nahor, zídem do priestoru štartu a vymetiem posledné kontroly nad Lamačom. To už mi ale odsýpajú prvé sekundy.

Start1 (34) - Prvá kontrola je niekde v dedine. Tak idem dole kopcom a vchádzam do dediny. Oproti mne sa presúva na štart Bobo tak ho zdravím a pri tej príležitosti aj strácam koncentráciu a preletím prvú odbočku. Nevadí, v rýchlosti odbočujem na ďaľšej a strácam len sekundičky. A nachádzam uzučký chodník ktorý som ledva zaregistroval. Tu to je. Už vidím lampión, vypínak jednu nohu, chytám čip a brzdím s prednou. Ha, to som frajer, trochu som to s tempom prehnal tak musim pribrzdiť viac. Lenže to som zablokoval predné koleso a rovno na kontrole mi bike spravil salto cez chrbát. Organizátor sa tam uškŕňa čo stváram a ja som rád že som nehapal.
2 (33) - Skonsolidoval som sa a vyrážam ulicou nahor. Tu sa nedá poblúdiť a ďaľšia kontrola je za mňou.
3 (35) - Vraciam sa na asfaltku a pokračujem nahor. Idem spolu s dákou bikerkou ktorá to berie od podlahy a maká čo to dá. Ja si radšej kontrolujem všetky odbočky a nikam sa neponáhľam. Už stúpame po poľnej ceste a v lese je spleť drobných odbočiek k chatám a treba byť v strehu. Na jednej križovatke dumám kade ísť kým bikerka to našlapla doľava. Mne sa to nepozdávalo a tak idem rovno nahor. Hej. idem správne lebo už ju vidím ako sa rúti späť. Skoro sme sa na križovatke zrazili. Teraz začína strmšie stúpanie a bikerka sa tlačí na mňa. OK, tak zaberám vac ale až natoľko že som si zdvihol predne koleso a mäkko dopadám na zadok. Aspoň ma predbehne a ja môže ísť v pohode za ňou. Zvláštne koľko sily do toho dávala a vôbec sa mi nevzďalovala. Ja si idem v pohode, nejak neviem prepnúť na maximálne otáčky ako na maratónoch, beriem to skôr ako zábavnú akciu. A je tu kontrola. Čakám kým si orazí a kontrolu mám za sebou.
4 (36) - Napijem sa, pozriem do mapy - a rozhodujem sa že idem rovno po ceste na zvážnicu a ďalej nahor niekde k Sekylu. Predo mňou nejaký chlapík sa rozhodol že to zoberie krížom a nahadzuje na chrbát bike - odvtedy som ho už nevidel. Idem si sám v stupáčiku a prichádzam na vrstevnicovú cestu. Hmm, tu ma čaká sklamanie a asi som aj zle čítal mapu lebo dva úseky sú plné kaneňov a neprejazdné. Každá iná cesta by bola rýchlejšia ako toto. Naveľa prichádzam na križovatku ciest a točím to do kopca. Dobieham inú bikerku čo tlačí bike. Keďže nie je veľa miesta radšej zoskočím a peši ju predbieham. O chvíľu nasadám a idem nahor. V stúpaní hodím očkom na mapu a vidím že je možné si to trošku skrátiť. A tak odbočujem na žltý chodník s dobrým povrchom. Dostávam sa do akejsi nirvány a kochám sa krajinou až zrazu prichádzam na križovatku. To už som hore? OK, Odbočujem správne. Okolo mňa v maximálnom tempe obieha tuším 5ťka ale mne sa nechce prebrať z nirvány. Tak si v pohodičke prídem na kotrolu a značím.
Rasto na starte5 (37) - V pohodovom rozpoložení vidím že oproti ide Roman. Fíííha. Čo tu robí - asi šiel iné poradie. Niečo frflal že trošku pobabral postupy ale to ho už míňam. Vraciam sa na známu križovatku, zabočím vľavo po hrebeni a na ďaľšej križovatke vľavo na ďaľšiu kontrolu. Pekná roklina a kontrola je moja.
6 (31) - Tak a naspäť a zjazd. Na križovatku sa pripojím za ďaľšou bikerkou - dnes mám na ne šťastie a cesta začína klesať. Najprv pohodičková cesta a radšej si nechám odstup od bikerky ktorá nejde až tak rýchlo a nie veľmi technicky. Obieha turitov ktorý mi frflú že musia stále ustupovať a takmer sa zrazila s pritiidúcim cyklistom. Tak pŕŕŕ, toto nechcem a radšej spomaľujem. Aj tak mi neušla lebo tu bola kontrola.
7 (45) - Šialeným štýlom bikerka letí ďalej a ja v pohodička nastupujem a idem dolu. Kontrolujem si terén keď pri východe z lesa sa mi otvoril nááádherný výhľad. Fantastická viditeľnosť mi umožnika vidieť Alpy. Zastavujem a vyberám foťák a chcem si to vyfotiť. Zoomujem čo sa dá ale s 2x optickým zoomom na ixuse si veľmi nepomôžem. Veď uvidím doma (nevyšlo to). Ešte sa pokochám a keď som sa pozrel na hodinky tak som na úkor Álp stratil 2 - 3 minúty. Tak nasadám a idem dolu. Po zákrute som v priestore štartu a odbočujem doľava k záhradám. Vcelku rýchle som to prešiel lebo na jednej križovatke som vletel do nesprávneho smeru a musel som sa 20m vracať. Tak a už som v uličkách. Počítam si poradie a zabočím vpravo. Pozerám ale odbočku doprava nevidím zato doľava áno. Ajaj asi som sa prepočítal. Tak nič, pekne späť a o uličku vedľa. Naveľa zbadám periférne lampión a tak rýchlo odbočujem. Tu je tá nešťastná 45ka
8 (44)- K poslednej kontrole sa už nenechám zmiasť akurát že v najtechnickejšom úseku sa stretávam s oproti jazdiacenu bikerovi. Keď sme sa vyhli tak už som bol pri kontrole.
Postupy9 - A teraz šupito do cieľa. Nasadám a idem už po známej ceste. Znova počítam tie odbočky a vidím že jednu som si nevšimol.... Dobre nabudúce viem a to už som v priestore cieľa. Tak a trošku šprinta a som v cieli. Odovzdávam čip a dostávam papierik. Pozerám a neverím vlastným očiam - diskvalifikovaný - neoznačil som kontrolu 100. Ufffff studený mráz po chrbte mi prebehol a vo svojom vnútri som sa vytočil. Jasné že na seba ale a aj troška na organizáciu lebo 100vka bola z môjho smeru za betónovým plotom a v eufórii som nemal šancu dať vyniknúť očiam ktoré by ma upozornili že niečo kazím. Kruci. Čas som mal vtedy na 3. miesto aj s fotenim a moja depka ma žerie. A to som si chcel spraviť chuť. Našťastie ešte ma niekto o necelé dve minútky predbieha tak už ma to tak netrápi a ja motaním sa v priestore času rozchádzam sklamanie z diskvalifikácie. Taká blbosť. V podstate zbytočná kontrola. Čo už. Pravidlá sú dané a keďže nie som profi orienťák mám na to právo. Ale štve ma to aj tak.

Resumé - akcia vcelku dobre zorganizovaná hádam s dvoma chybami. Prvá je polozašitá 100vka a druhá ešte väčšia chyba je že do cieľa sa išlo priestorom kde boli odparkované autá a tak som si všimol častý konflikt medzi špurtujúcimi a odchádzajúcimi - ta sa malo organizačne lepšie zvládnuť. Mapa bola OK. Trošku som precenil svoju kategóriu kde prakticky neboli veľmi na výber alternatívy - asi by som sa mal prihlásiť na náročnejšiu kategóriu