5. internacionálny parndorfský Burgenland duathlon

• Published in Triatlon

ImagePrvý osobák na duatlone

Hoci som vždy chcel ísť pred triatlonom na duatlon, nikdy mi to nevyšlo.  Tentokrát som nemohol odolať, vzhľadom na blízkosť podujatia a dobrú referenciu od kamaráta.  Podujatie sa konalo v Parndorfe a blízkom okolí.  Objemy boli klasické 10-40-5km.  Teda bicykel obalený dvoma behmi.  Bežali sa 2,5km okruhy ulicami dediny a vozili sme sa na 2 okruhoch do Potzneusiedlu smerom na Gattendorf a späť.  Ako zaiste už tušíte, každý mal 20km.  V podstate rovina a tiež, ako obyčajne, v podstate "nefúkalo".  To len cyklistovi sa zdá, že fučí vždy a to oproti.  Predpoveď počasia hlásala občasný dážď resp. občasné polooblačno.  Doobeda to vyzeralo, že sa to aj splní, tak som bral aj zateplenie a s protivodným opatrením. Inak bolo pomerne teplo.

Do miesta štartu aj cieľa som prišiel v pohodičke a s časovou rezervou pred 11tou.  Podarilo sa mi dokonca aj správne odbočiť z diaľnice a intuitívne sa donavigovať.  Registračná škola bola kúsok za vstupom do dediny od Neudorfu.  Tak to bolo easy.  V uličke oproti bolo ešte aj neoficiálne miesto na parkovanie.  Vybral som sa registrovať.  Oblúk už bol patrične nafúknutý.  Hudba riadne hučala, len akosi som nevedel identifikovať registráciu.  Pýtam sa jednej tety organizátorky.  Tvárila sa ako ten oblúk, že vie anglicky.  Nuž v jej angličtine mala byť registrácia na zelenej lúčke pri oblúku s takými divnými rebríkmi na zemi, ale až od 11tej.  Bolo mi to divné, tak som sa vybral vo voľnom čase ešte kuknúť aj školu.  Otvorili pre istotu iba taký bočný vchod a tu bola skutočná registrácia.  Zaplatil som iba 31Eur štartovné, presnejšie 25 a 6 bola denná rakúska duatlonová licencia.  Bez nej by sa mi ťažko súťažilo.  Zrejme by to nebolo podľa nejakého SOXu či iného štandardu, došla by kontrola z duatlonovej únie a mohli by to tam rovno vyfúknuť.  Chcel som im ukázať môj preukaz mladého cyklistu, ale tomu by už vôbec nerozumeli.  Bol som rád, že mi vydali číslo a vrecko s drobnosťami a dvoma fľašami proti odfúknutiu.  Podotýkam, že po anglicky.  To nebolo všetko.  Ešte trebalo aj čípok na odmeranie časov.  Chlapík bol dosť ústretový.  Podľa čísla našiel čip, ibaže chcel zaňho 33Eur.  Vybúlim naňho oči, veď ja toľko ani nemám.  Tak sa uskokojil s 20eur.  5eur mi nechal na cestu.  Inak pohoda, na vrece sa môžem vykašľať, mám čislo a čip, tak môžem ísť pretekať.

Prezliecť, najlepšie pri aute.  Sľubovali sice aj šatne, no nejak ich nevnucovali, tak každý sa radšej prezliekol ako je zvyknutý. Šup rozjazdiť, aby som chytil dobrého fleka v depe.  Bolo ešte pod mrakom a fúkalo nepríjemne.  Išiel som v triatlonových plavkách, na tom krátky cyklodres.  Dal som také 4km na rozcvičenie.  Potom späť k autu, pripnúť tretry na bike, nachystať výbavu do depa.  Pred depom ma ešte označili na ruky fixkou.  Tie rebríky to boli stojany na biky.  Každá medzierka mala číslo, tak sa nedalo taktizovať s umiestnením.  Celkom dobrý nápad, lepšie ako trubky.  To už začalo byť pekne horúco a bolo jasné, že budem pretekať len v plavkách. Pol hodku pred štartom som sa rozbehal, kukol trať.  Nasledoval výklad trate, čisto v nemčine.  Porozumel som kadiaľ sa beží aj bicykluje a dokonca aj vstup a výstup z depa.  Pravidlá pre jazdenie som nepochopil, našťastie organizátor mi to vysvetlil.  Odstup 10m, predbiehanie 30s a zakázané jazdenie vedľa seba.

ImageSmädný som bol, ešte sa ani nebežalo, tak som si ukradol aspoň pohár vody.  Konečne sa priblížil štart. Posledné odpočítavanie a môžem stlačiť stopky. Presne o 13:00.  Zámerom bolo bežať tak, aby som vládal zvládnúť aj zvyšok pretekov.  Prvý km som amatérsky prepálil za 3:20.  Uvedomujem si to a spomaľujem.  Druhý km už je pod 4minúty.  Prvý okruh mám za sebou v čase 8:49. Je tam ostrá zákruta a občerstvovačka.  Vynechávam.  Po prvom kole ma predbieha Jessica s číslom 67. Držím sa za ňou.  Nemám rád, keď ma predbiehajú baby.  Aj keď na druhej strane sa za nimi dobre beží.  Pulz mám tak do 170, ale beží sa mi celkom ľahko, aj keď teplo mi vadí a keby bolo chladnejšie som isto rýchlejší resp. námaha je nižšia.  Jessicu povzbudzujú, asi je moc dobrá.  Štýl ma však divný.  Trocha sa mi vzdiali, ale stále bežím za ňou.  Druhé kolečko konečne za nami v čase 9:24. Pijem vodu.  Slnko nepríjemne praží, vyhľadávam tieň. Mám svoje tempo a snažím sa ho udržať, aj keď mi nie je jasné, či vydržím takto celé preteky.  Tretie kolečko spomalené na 9:36.  Je to fajn.  Plán bol dať to pod 40min.  Zase pijem aj sa oblievam.  Nemám rád beh v teple, to je najväčší nepriateľ bežcov.  Berie veľa energie.  Ešte vydržať jedno a ideme sa povoziť.  Posledný km spomalujem na tempo 4:15, nech vládzem aspoň na bike vyskočiť.  Prvý beh završujem v čase 37:42.  Paráda. Jessica ma predbehla iba o 8s.  V depe iba nahodím priľbu, zhodím tenisky a bežím s bikom.

Naskakujem ako treba, Roztáčam pedále, nazúvam za jazdy pravú tretru, ide to ako po masle.  Druhá ide horšie a nejaký manták sa vezie vedľa mňa.  Asi nechápe, že je to riskantné pri obúvaní.  Posielam ho niekam, ale je to jedno, nerozumie aj tak.  Môžem hodiť do seba gel a dobre pozapíjať.  Pomaly sa rozbieham, preraďujem na veľkú pílu.  Drzo ma predbieha dievčina č. 3. Veziem sa za ňou.  Potom predbieham.  Cez Neudorf idem vpredu.  Je tam dolinka a piaty km, rozbehnem to.  Za dedinou odbočujeme na Potzneusiedl.  Pred kruháčom nad diaľnicou ma obieha ona, namosúrene na mňa pozerá, že čo tam zavadziam. Občas ma obehne aj nejaký nadupanec na špeciáli.  Za kruháčom sa to pekne rozbehne dolu kopčekom. V dedine Potzneusiedl sú 3 ostré zákruty a už sa tam tlačíme 4.  Po poslednej sa to rýchlo rozpustí.  Dievčina nestíha za nami akcelorovať.  Nasleduje veterný prejazd žltým polom repky.  Je to mierny stupáčik a desiaty km.  Zase som pomalší a dievčinka ma znova predbieha.  Musím sa uspokojiť s výhľadom na jej chrbát.  Takto sa vezieme do Gattendorfu, ale pred ním na križovatke dievčinu s mojím zrýchlením robím a to už posledný krát.  V kopci už na mňa nestíha.  Vraciame sa späť.  V Neudorfe to rozbehnem.  Potom nasleduje kopček a mierne klesanie do Parndorfu. Stretávam prvého cyklistu so sprievodným autom. Prvé kolečko mám za 35min.  Presne podľa plánu. Zase ma predbieha s drzým výrazom v tvári chlápek s plným zadným kolesom.  Pri zábere to akčne stŕpa.  Už si bicyklujem iba sám.  Kontrolujem rýchlosť a kadenciu. V Potzneusiedli na ostrej zákrute som skoro vyválal duba.  Pri riskantnom náklone som nabehol predným kolesom na kameň a vynieslo ma to až k obrubníku.  Tak mi treba, nemal som sa tak hnať.  Predbieha ma skupinka, nestíham za nimi.  Rýchlo mi unikajú.  Horšie je to do kopca od Gattendorfu.  Idem zo sedla, aby som sa ako-tak držal a neprepadol.  Do ľavého lýtka som dostal kŕč.  Naštastie som ho zavčasu zachytil, takže sa neprejavil.  Svaly už začínam cítiť ako štípu.  Mám málo najazdené a priemerku mám 35km/h.  Pulz sa pohybuje okolo 150.  Pred cieľom už vypúšťam a šetrím sa na beh.  Prehadzujem na malú pilu a vyššiu kadenciu.  Odopínam tretry.  Ľavú som ani nestihol.  Vyberám ju až pri zoskoku. Medzičas 1:10, presne ako som plánoval. Ukladám bike do medzierky v "rebríku".  Obúvanie ide horšie, ale dá sa.  Ešte aj šiltovku založím.

Vybieham na poslednú päťku.  Po biku je to divné.  Hlavne to vystretie do vzpriamenenej polohy.  Nie nadormo to pračlovekovi trvalo storočia.  Vylejem na tvár celý pohár vody.  Rozbieham sa radšej pomaly, chytá ma pichanie v boku.  Našťastie prestáva a postupne sa rozbieham.  Nohy sú nejaké tuhšie, ale silou vôle sa dostávajú do rytmu.  Prvý km za 4:52, ďaľší zrýchľujem na 4:22.  Prvý okruh za 10:18, čo je celkom fajn.  Ostáva vydržať posledný okruh.  Už som v bežeckej pohode.  1,5km pred cieľom zdolávam aj Christiana, zrejme eliťáka.  Odhadujem posledný km a čas 2:07, tak neviem, či to stihnem pod 2:10 ako som plánoval.  Nevadí, silu mám tak dávam do toho všetko.  Ostáva posledných 500m.  Na hodiny nepozerám.  Všetkých predbieham.  Stopky sa zastavujú na 2:09:58.  Fantázia, veľmi sa teším, že mi to vyšlo do 2:10 ako som si naplánoval.  Môžem sa vyklusať, napiť a najesť.  Občerstvenie skromné, ale nevadí.  Trocha sa môžem povyvaľovať na tartane miestnej školy.  Osprchujem sa pod hadicou.  Stačí.  Ani sprchu netreba.  Je krásne počasie.

Záverom som vrátil čip, suchý zips mi nechali na pamiatku a dal si erárnych cestovín s doplatkom.  Celkovo som sa umiestnil 60ty, v kategórii 12ty.  Šťastný som viac ako keby som stál na bedni, lebo som si splnil ciele, ba možno až prekročil:-)  Boli to parádne preteky.

Výsledky na www.pentek-timing.at .  Viac info na lc-parndorf.com .