SportReport AŠK Pezinok
Log in
updated 10:18 AM CEST, Aug 13, 2020

Rozhovor s Mariánom Rozložníkom

  • Published in Cestná cyklistika
Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne
 

Marián Rozložník dáva posledné pokyny pred štartomNon – stop cyklojazda má už dlhú tradíciu. Prvýkrát som sa zúčastnil tohto podujatia v roku 2004 a celkom sa mi to páčilo. Preto som vyspovedal pána Mariána Rozložníka, nech prezradí o tejto akcii viac.

1. Čo je zmyslom Non - stop cyklojazdy Trnava - Rysy?
Cyklojazda (prvé cyklistické podujatie takéhoto druhu u nás) je našou spomienkou a uctením si účasti členov trnavskej vojenskej posádky a obyvateľov mesta, ktorí v auguste 1944 dobrovoľne odišli do SNP (konkrétne do oblasti Pohronia) a zároveň akciou, ktorá má za cieľ popularizáciu cyklistického športu a mesta Trnavy. Má podporovať športové aktivity ľudí, vytvárať nové priateľstvá, utužovať staré ...

2. Na vašej web stránke máte rôzne obmedzenia týkajúce sa okrem veku, dokonca aj minimálneho množstva natočených kilometrov v aktuálnej sezóne. Viem, že je rozumné a nevyhnutné mať najazdených aspoň 1 500 km na vyčerpávajúci maratón. To si na takú dlhú trasu trúfajú aj cyklisti bez potrebného tréningu?
Mnohí si trúfajú. Organizačný štáb cyklojazdy, v ktorom dokonca existuje určitá personálna kontinuita medzi súčasným a tým spred tridsiatich rokov, je na základe skúseností jednoznačne toho názoru, že nemôže v záujme zdravia a bezpečnosti účastníkov pripustiť, aby cyklojazdci nemali v aktuálnej sezóne patričnú kondíciu. V súčasnosti sa to hádam u prihlásených účastníkov už ani nedeje. Najjednoduchším prostriedkom ako to dosiahnuť (požiadavkou) je stanoviť min. množstvo najazdených kilometrov. Môžeme to brať aj ako také ráznejšie upozornenie, že je potrebné pravidelné „bicyklovanie sa“.

3. V informačnom bulletine je vcelku dostatočné množstvo informácii. Chýbali mi v nich však informácie, akým spôsobom sa dá riešiť odchod výpravy spod Tatier. Bicykle si účastníci odvážajú sami alebo to dokážete zabezpečiť?
Vzhľadom na rôznorodosť požiadaviek týkajúcich sa dopravy späť (čas a termín odchodu, cieľové miesto ...) organizátori vo všeobecnosti nezabezpečujú hromadne a plánovite odchod účastníkov cyklojazdy a ich rod. príslušníkov domov. Avšak každý rok na požiadanie cyklojazdcov, ktorý o to majú záujem ad hoc riešime ich odchod domov (mnohým i naším sprievodným autobusom). No, také „aj – aj“.

4. Non - stop jazda Trnava – Rysy sa od začiatku profiluje ako turistické, nesúťažné podujatie, takže môže byť zaujímavé pre cyklistov, ktorí sa obávajú rýchleho tempa. Jazdí sa na posledného? Čo ak to niekto „prepáli“? Môže si odpočinúť na chvíľu v autobuse?
V extrémnom prípade celý čas. Našim základným zámerom je, aby sa všetci účastníci cyklojazdy dostali bez väčších problémov a zdraví do cieľa. Za týmto účelom skutočne úmyselne znižujeme rýchlostný priemer jazdy. Na niektorých úsekoch doslova spomaľujeme pelotón tak, aby aj výkonnostne slabší cyklisti mali možnosť bez problémov sa v „balíku“ udržať. Ak sa aj napriek tomu stane, že si niekto zle rozloží sily, alebo má technický či iný problém v priebehu cyklojazdy, môže kedykoľvek nasadnúť do zberného autobusu, ktorý za týmto účelom uzatvára celý pelotón. Nemôže sa v žiadnom prípade stať, aby nebolo postarané o cyklistu, ktorý sa dostal do problémov. Teda je to úplná samozrejmosť už mnoho rokov.

5. Štart tohto maratónu je v skorých ranných hodinách, takže prípadným záujemcom sa určite zídu svetlá a blikačky. Čo iné by si ešte mali cyklisti so sebou zobrať. Je zabezpečený servis bicyklov?
Určite výbornú náladu a trochu aj osobnej disciplíny. Cyklisti zúčastňujúci sa našej akcie sú zvyčajne už skúsenými cyklistami, takže im netreba nariaďovať, ako majú byť na jazdu vystrojený a vyzbrojený. Požadujeme, aby cyklistická výstroj každého účastníka jazdy zodpovedala pravidlám cestnej premávky. V poslednom období navyše podmieňujeme účasť na cyklojazde používaním cyklistickej prilby. Čo sa týka servisu – základný servis, samozrejme, poskytnúť vieme a aj ho v prípade potreby poskytujeme. Vzhľadom na rôznorodosť značiek a typov používaných bicyklov počas našej akcie je však skôr nepísaným pravidlom, že si cyklisti opravia prípadný technický problém na výstroji sami, často ešte skôr ako sa k nim dostane naša pomoc.

6. Maratón sa jazdí počas pracovného dňa. Hlavne medzi Žarnovicou a Žiarom n/Hronom na úzkej ceste spôsobuje rozťahaný cyklistický balík vodičom problémy pri predbiehaní a vznikajú dlhé zápchy. Asi by to chcelo častejšie zastavovať balík na odpočívadlách alebo vybrať alternatívnu trasu.
Tento úsek jazdy je skutočne tým najproblematickejším. Pravidelne informujeme Stela servis o podujatí – aby aj prostredníctvom ich informácií boli vodiči v „obraze“. Vzhľadom na malý počet odpočívadiel, resp. ich vyťaženosť a hustotu premávky sa nám javí ako najschodnejšie riešenie minimalizovať čas, ktorý strávime na tomto úseku cesty. Preto sa snažíme nezastavovať, ale čo najrýchlejšie tento úsek absolvovať. Kvôli väčšej bezpečnosti s nami idú v tomto úseku aj príslušníci PZ, ktorým sa chcem aj touto cestou poďakovať za ich pomoc. Alternatívna trasa by bola asi väčší problém.

7. Nedávno sme sa telefonicky rozprávali o limitovanom počte účastníkov nonstop cyklojazdy Trnava – Rysy. Netrúfate si na väčší počet alebo je to limitované ubytovaním, stravou?
Väčší počet účastníkov cyklojazdy Trnava – Rysy je limitovaný nielen bezpečnosťou jazdcov (predsa len sú to sčasti amatérski cyklisti s obmedzeným počtom najazdených kilometrov v cyklistickom pelotóne), ale samozrejme aj finančnými prostriedkami, ktoré majú každoročne organizátori k dispozícii. V neposlednom rade to je i zvolená cyklistická trasa (pelotón ide už tradične po ceste, ktorou išla trnavská posádka na pomoc SNP), ktorá je na mnohých miestach pre nás tiež obmedzujúcim faktorom (napríklad už spomínaný úsek v okolí Žarnovice). Napriek tomu však dúfame, že do budúcnosti sa nám podarí umožniť zúčastniť sa cyklistom na cyklojazde Trnava – Rysy vo väčšom počte. Sme pripravení zvládnuť aj viac ako 80 – 100 účastníkov. Pomohlo by nám, keby sme prihlášky dostávali oveľa skôr. Nie na poslednú chvíľu.

Ďakujem za rozhovor a prajem úspešný ročník Nonstop cyklojazdy Trnava – Rysy 17., resp. 18. augusta 2005.

Viac informácii o pripravovanej akcii sa dozviete na stránkach Nonstop Cyklojazdy Trnava-Rysy http://www.trnava-rysy.szm.sk/

Pridať komentár

  1. Zažili sme
  2. Vyskúšali sme
  3. Pochodili sme
  4. Organizujeme

Jasná 2020

Cestná cyklistika 27-07-2020

Asi sa pýtate čo to mám s hlasom,dávno som nebol happy ale už zasa som. Aj takto by sa dal z môjho pohľad parafrázovať tento ročník Bratislava Šamorín-Jasná textom Kuka z HS. ...

Časovka na Zošku 2020

Cestná cyklistika 26-04-2020

Milí moji verní čitatelia, mám pre vás vynikajúcu správu, som naspäť v akcii :-) A pre tých ostatných - viem čo som sľúbil v poslednej reportke, ale je mi ľúto, tak ľahko sa ma nezbavít...

Ötztaler Radmarathon 2019

Cestná cyklistika 01-09-2019

Pojem Ötztaler má medzi cyklistami cveng, patrí k najťažším amatérskym pretekom a preto aj kvalita tejto reportky by mala zodpovedať jeho náročnosti a legendárnemu sloganu „I have ...

Garmin Edge Explore – predurčený pre cyk…

Športovec používa HW SW 10-01-2019

  Garmin Edge Explore je zjednodušená a zmenšená verzia vlajkovej lodi Edge 1030 a je pokračovateľom línie cyklopočítačov s navigáciou v podobe modelov Edge Explore 1000 či...

Test Garmin Edge 1030 - 3. záverečná čas…

Športovec používa HW SW 16-09-2018

Pokročilejšie funkcie, trénovanie, tréningové plány, segmenty Najväčším pokrokom Garmin Edge 1030 voči predchodcom je v oblasti moderovaného tréningu a automatického merania  a vyhodno...

Test Garmin Edge 1030 - 2. časť

Športovec používa HW SW 14-08-2018

Navigácia a jazdenie podľa plánu Nemohla by to byť GPSka, keby nemala bohatú škálu navigačných možností a funkcií. Všetky tieto funkcie prebrala z bývalej vlajkovej lode Garmin Edge 1000 ...

Profil stúpania Železná studienka - Hrub…

Kopce profily 14-02-2015

Alternatívne asfaltové stúpanie v bratislavskom lesoparku. Až po Kačín ľahké a vhodné aj pre menšie deti. Do druhej kategórie je zaradené kvôli záverečnému stúpaniu na Hrubý vrch.  ...

Profil stúpania na Kamzík

Kopce profily 31-10-2014

Známe a relatívne rušné asfaltové stúpanie z centra mesta až takmer k vysielaču na Kamzíku, čo viac dodať...  ...

Profil stúpania Pekná cesta

Kopce profily 07-09-2014

Známe asfaltové stúpanie z Krasnian (Rače) na hrebeň Malých Karpát a Bratislavského lesoparku. Charakteristické je svojim veľmi strmými úsekmi. Touto cestou sa dostanete na sieť spevnených ciest v les...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 28-07-2019

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Rok 2019 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.  

Propozície 2019 Časovky Ivana Červenku n…

Propozície 30-05-2019

Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdolať nástrahy tohto kopca.   Cyklistick...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 29-07-2018

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Rok 2018 dopadol nasledovne...  

next
prev