7. kolo TCL Generali 2006

TCL GENERALI 2006.

Deň pred pretekami sme boli pozametať zatáčky na trati C“, ktorá sa v tohtoročnej sezóne išla prvý krát. V Lošonci je kameňolom, tak tam bolo materiálu za niekoľko fúrikov. Most cez riečku medzi Lošoncom a Smolenicami vzala jarná voda stekajúca z Malých Karpát. Náhradné premostenie pozostáva z dvoch pásov hladkých plechov, prehnutých do oblúka, vzdialených od seba jeden meter.
Na preteky k priehrade vodnej nádrže v Horných Orešanoch sa dostavilo štyridsať cestných cyklistov z Trnavy a okolia, Bratislavy, Myjavy, Serede, Šale, Hlohovca a Piešťan aby súťažili v 7. kole cyklistickej ligy na okruhu H. Orešany, Lošonec, Smolenice, H. Orešany - 6,5 km. Tento okruh je zo všetkých najrýchlejší. Cyklisti sú lesom chránení od protivetra, a v otvorenej krajine zo Smoleníc do H. Orešian im vietor fúka priamo do chrbta. Po odštartovaní pretekov to chcel využiť Valášek (Vet B“, CK Generali Trnava) a v prvom okruhu niekoľko krát išiel do úniku. Peletón však všetky pokusy zlikvidoval, hlavne zásluhou súperov z jeho vekovej kategórie, Hutyru (CK Piešťany) a Uličného (CK Generali Trnava). Takáto naháňačka zabezpečovala Rihayovi (Vet. D“, CK Piešťany) vysoký rýchlostný priemer na jeden okruh. Má predpísané iba dva okruhy. Keď tempo poľavilo, dokonca sám išiel na špicu. V kopci Všivavec sa v prvom okruhu udržal v peletóne vďaka roztiahnutiu sa štyridsiatich jazdcov do dlhého radu. V druhom okruhu sme ho už utrhli, ale to mu do cieľ zostávalo iba 500 metrov. Jeho výsledný čas na jeden okruh 10:17 min. Na šesťdesiatnika slušný výkon.
Po štyroch okruhoch končili preteky veteráni C“ nad 50 rokov. V Smoleniciach /asi 2,5 km do cieľa/ mi J. Zemko /Vet. A“, CT Sereď/ ponúkol, že mi to rozbehne do úniku. Stačilo prikývnuť a už vyrazil z balíka a ja za ním. Za chvíľu sme mali na tachometri 50 km/hod. a vyše 50 metrov náskok. V balíku Duboš mladší zvestoval otcovi, že má súpera v úniku. Ten mu dal jasné inštrukcie a Duboš ml. začal makať. Celú rovinu ťahal balík a na malom kopčeku pred Všivavcom nás dobehli. V krátkom zjazde sme si všetci oddýchli a Duboš ml. opäť nastúpil s otcom v závese zdolať Všivavec. Ja som sa ich chytil, ale bol som presvedčený, že je zbytočné ísť tak rýchlo, pretože Duboš st. to nemôže vydržať a ušetrím si sily na špurt. Veď včera ledva vyšiel tridsiatkou na kopček v Dolnej Krupej?! VYDRŽAL! Na vrchole som mal stratu 30 metrov, za mnou 30 metrov sa na mňa rútili súperi Horváth s Ozogánom a do cieľa ešte 400 metrov. Za poslednou zatáčkou som mal za chrbtom Horvátha a začal ma učiť ako sa špurtuje, a spovedať prečo si už konečne nekúpim nové cestné tretry!! Z toho som vydedukoval, že Ozogán je asi ďaleko a imitoval som úsilie, aby som ho uspokojil. Ozogán však išiel Horváthovi v háku a keď začal zrýchlovať, už išlo do tuhého. Všetci traja sme išli zo sedla a špurtovali vedľa seba zvyšných 100 metrov k páske. Ozogán, Hlbocký, Horváth. Skoro ako na Giro d´Italia. Dosiahnutý čas 0:40:45 hod.
Cyklisti nižších vekových kategórií pokračovali, ešte stále pohromade, do ďalších okruhov. Zostava mladších cyklistov začala spolupracovať, zvýšili tempo, roztrhali balík a vo zvyšných piatich okruhoch sa snažili eliminovali časové handicapy voči starším cyklistom. Záverečný hromadný špurt veteránov B“ po šiestich okruhoch s prehľadom vyhral Valášek, a nasledovali Uličný (obaja CK Generali Trnava), Hutyra, organizátor Sereďského maratónu Holbík, a kadet S. Zemko (obaja CT Sereď). Ďosiahnutý čas 0:58:35 hod.
Eliťákov a veteránov A“ čakali ešte tri okruhy (celkovo 9). Grebečiho som prvé štyri okruhy ani nevidel. Zašíval sa niekde vzadu. Asi počúvol moju radu, že ako budúci tatko musí už chodiť opatrnejšie. V posledných troch okruhoch však už ťahal špicu diabolskou rýchlosťou a posledné tri okruhy išli najrýchlejšie. V cieľovej rovinke si to rozdali už iba tí najlepší, Vyhral Grebeči (Žel. Podbrezová), 2. Myčka (Myjava), 3. Duboš ml., 4. Pašek (Vet. A“ CK Generali Trnava), 5. Straška (AB Sereď), 6. Masaryk (Ju, Olympik Trnava). Dosiahnutý čas Grebečiho 1:26:45 hod. predstavuje priemernú rýchlosť 40,585 km/hod. a znamená prekonanie rekordu trate Mariána Hecla z roku 2004, ktorý mal hodnotu 39,708 km/hod.
Po zarátaní handicapov každej vekovej kategórii k dosiahnutému času (elite +8 min, Vet A, Ju +6, Vet B, Ka+4, Vet C +2) a vydelením počtom okruhov, podľa času na jeden okruh preteky nakoniec predsa len vyhral Rihay časom 10:17 min. na jeden okruh. Výsledkovú listinu nájdete na www.cktrnava.dnh.sk.
8. kolo TCL sa uskutoční dňa 31.5.2006 ako časovka jednotlivcov na Špačinskom Trojuholníku o 17:00 hod. Pretek bude súčasťou celosvetovej aktivity športovej verejnosti - Challange day.