Trasa Pezinská Sellaronda

• Published in Trasy pre cestné bicykle

Naša partia sa už dlhoročne zúčastňuje cestného cyklistického maratónu v Dolomitoch kde je jedna z tratí nazvaná Sella Ronda. Ide o okruh okolo masívu nazvaného Sella Group a prechádza štyrmi priesmykmi. Tak ma napadlo že aj v našom malokarpatskom regióne pre tréning na túto akciu by bolo dobré jazdiť niečo také v menšom vydaní.

Dĺžka trasy:

Výškový profil trasy:

3D náhľad na Trasu:

Odkaz na Externé mapové servery:

Google mapa s mapou trasy / trasa je značená oranžovou farbou

GPS dáta o trase:

Trasa Pezinská sellaronda GPX formát
Trasa Pezinská sellaronda KML formát

Trasa - opis a fotogaléria:
Základnou črtou okruhu je prekonanie 4 stúpaní ktoré sú neďaleko od seba, ďalej jednoznačnosť trasy pretože sme sa dohodli, že si príležitostne môžeme merať a porovnávať časy medzi sebou. Navrhnutá trasa je nasledovná - Pezinok, Limbach, Slnečné údolie, Limbach, Pezinok, Baba, Pernek, Baba, Vinosady, Modra, Zochova chata, Modra, Vinosady, Pezinok.
Trasa začína v Pezinku na kruhovej križovatke pri Hypernove a benzínke. Ide sa smerom do centra mesta, okolo Zámockého parku, na mestskom kruháči vpravo smerom ku bývalým kasárňam. Po asi 500m sa odbočí vľavo a ďalej smerom na Limbach cestou medzi vinohradmi. Okrajom Limbacha smerom na Slnečné údolie sa vojde do zalesnenej časti odkiaľ nasleduje prvé stúpanie na Slnečné údolie. Toto stúpanie končí pri priehrade ale trasa pokračuje ešte kúsok ďalej  asi 300m k menej nápadnej odbočke smerom k vodnej nádrži. Tam je priestor na otočenie a vraciam sa späť tou istou cestou do Limbachu.
Prejdem Limbachom a pokračujem rovnako ako som sem prišiel do Pezinka. Pri policajnej škole po prejdení potoka zabočím vľavo a dostanem sa ku križovatke s hlavnou cestou. Ešte stále idem cestou kade som šiel na Slnečné. Na tejto križovatke však zabočím vľavo a idem po hlavnej ceste okolo bývalých kasární a pozdĺž sídliska Sever. Po ľavej ruke míňam vinohrady a asi po 2 km je križovatka s odbočkou vpravo (kam pôjdem), ktorá vyústi v miestnej časti Cajla na hlavnú cestu 503 vedúcu na Pezinskú Babu. A práve tuná zabočím vľavo a začína sa stúpanie na Pezinskú Babu.
Toto je najdlhšie stúpanie na trase. Po vystúpaní do priesmyku hneď začne klesanie do Perneku. Týmto zjazdom vojdem do dediny. Otočka v dedine sa dá poznať tak, že pri kostole v centre je kratučké stúpania na vrchole ktorého spravím otočku a nasleduje stúpanie naspäť na Pezinskú Babu.
Toto je o niečo kratšie ale strmšie stúpanie ako z opačnej strany. Po vystúpaní do priesmyku nasleduje najkrajši zjazd na trase - do Pezinka. Stále po hlavnej ceste klesám až po mimoúrovňovú križovatku pri Vinosadoch, kde sa namierim na cestu 502 smerom na Vinosady a Modru. Vo Vinosadoch nasleduje klesanie a tesne pred modrou začína cesta opäť stúpať. Za benzínkou je križovatka na ktorej zabočím doprava na mestský obchvat (smer Šenkvice) Obchvat končí pripojením na cestu medzi  Šenkvicami a Modrou. Tuná zabočím doľava a stúpam Modrou. Tento obchvat som zvolil kvôli jednoduchšiemu presunu cez križovatky ktorý v tomto smere je bezpečnejší a plynulejší aj keď je o niečo dlhší.
V Modre prechádzam námestím a začne stúpanie na Široké, na vrchole ktorého je odbočka doľava na Harmóniu a Zochovu chatu. Zabočím vľavo a stúpam na Harmóniu. Za ňou popri nádrži je mierne klesanie ktoré plynule prejde na stúpanie na Zochovu chatu. Toto stúpanie postupne sa stáva strmším a pre túto trasu končí na úrovni Zochovej chaty (budova po pravej ruke), vľavo je prechod k parkovisku a k zjazdovke. Tuná je stanovená otočka (teda nie kúsok vyššie pri zastávke autobusu  ako by to mohlo niekoho zmiasť).
Po otočke nasleduje bezpečný zjazd ale po relatívne deravej ceste, preto treba mať zvýšenú ostražitosť. Zozjazdujem až do Modry kde na námestí zabočím vpravo a pokračujem centrom smerom na Pezinok (teda odlišne ako som šiel v protismere) Nasleduje klesanie po Vinosady a cez dedinu stúpanie. Trasa končí na tom istom mieste ako začala - kruhová križovatka v Pezinku pri benzínke a hypernove.

{mosmap kml=http://www.sportreport.sk/sport/dmdocuments/sellaronda.kml}

Ako som písal, toto jazdíme na čas, ak si to vyskúšate aj vy, dajte nám do diskusie k článku Vaše výsledky:-) Kto má tester s pamäťou tak máme dohodnuté aj merané úseky/medzičasy a to tieto:

1. Limbach prvá odbočka doľava
2. Slnečné údolie, nádrž - hrádza (teda nie na otočke) - časový úsek 1 - 2
3. Tabuľa koniec Pezinka za Cajlou pri vstupe do lesa na Babu
4. kameňolom kde býva štart pretekov do vrchu a je tam veľká navestná tabuľa - časový úsek 3 - 4
5. Baba vrchol na úrovni motorestu časový úsek 4 - 5, resp. 3 - 5
6. Pernek otočka
7. Prvá ostrá zákruta vpravo na Babu - časový úsek 6 - 7
8. Pezinská Baba tesne pred odbočkou na horné parkovisko - časový úsek 7 - 8, resp. 6 - 8
9. Modra námetie
10. Zochová chata parkovisko - časový úsek  - 9 - 10

11 celkový čas - pod 3 hodiny považujeme za veľmi dobrý výsledok

Externé odkazy týkajúce sa tejto trasy: